Integrera i Karlskoga -FIK

Hej! Vi är Ek.för.Integrera i Karlskoga

Vi är en nybildad förening har till ändamål att främja medlemmarnas ekonomiska intresse genom att skapa meningsfull sysselsättning för personer med ett funktionshinder i Karlskoga och närliggande kommuner, samt att integrera personer som står långt ifrån arbetsmarknaden för att på sikt komma ut på den reguljära arbetsmarknaden. Här får personer som har någon form av arbetshinder förutsättningar att kunna arbeta utifrån sina egna behov och sin förmåga.

Verksamheten i sig är inte ny, utan har funnits i kommunens regi i dryga 20 år. Anledningen till att vi startade en förening är att ge våra medlemar större inflytande och medbestämmande. Här arbetar/sysselsätter man sig till 100% efter den förmåga man har.

Föreningen ska uppfylla sitt ändamål genom anpassad sysselsättning, och där medlemen deltager med sin egen arbetsinsats.

Föreningen har personer i praktik på olika sysselsättningsplatser och anställningar med stöd i olika former. Brett utbud som ska leda till egenförsörjning I såväl offentlig som privat sektor finns samarbetspartners och föreningen kan därmed erbjuda ett brett utbud av aktiviteter och sysselsättning som passar olika människor.

Här kan du läsa mer om arbetsintegrerade Sociala företag

"- Här får vi möjlighet att utvecklas..."

De sociala företagens kontakter med kunder, övrigt näringsliv, organisationer och offentlig sektor ökar deltagarnas möjligheter till arbete utanför det sociala företaget..

Sofisam

Följ oss på Sociala medier

facebook och Instagram kan du se vad vi säljer från vårt återbruk. Det kan vara dörrar, fönster. handfat, toalettstolar, rörkopplingar, möbler m.m.

Glöm inte att dela med dig av oss.

Integrera i Karlskoga -FIK

Ekonomisk förening som skapar delaktighet.

ORGANISATIONSNUMMER

Innehar F-Skatt

Momsnr. SE769635665301

Bankgiro:  5259-1716

Swish nr.   123 116 92 59

KONTAKTA OSS

Faktura adress:

c/o Arbetsmarknadsenheten

Bangatan 9, 691 31 Karlskoga

info@foreningenfik.com

Telefon verksamhetsledare: 073-313 04 94

Adress till Butiken:

Hangarvägen 8 (Mittemot Besikta bilprovn.)

691 41 Karlskoga

Telefon till butiken:                 070-416 27 20